۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

احادیثی درباره مسائل جنسی

هر كس دوبار متعه كند، درجه اش به مانند حسين سيد الشهداء‌عليه السلام خواهد بود و هر كس سه بار اين كار را انجام دهد، به درجة علي مرتضي عليه السلام نائل مي آيد و هر كس چهار بار متعه بگيرد، درجه اش همانند من خواهد بود. (لئالي الاخبار ج 3 ص 243)
صالح بن عقبه از پدرش نقل مي‌كند :به امام صادق عليه السلام گفتم: آيا متعه ثواب هم دارد؟ فرمودند : «‌اگر شخصي متعه كننده با اين كار، ‌رضايت خداوند و مخالفت با منكران اين كار را خواسته باشد، خداوند براي هر كلمه اي كه با متعه صحبت مي كند،‌ يك حسنه برايش مي نويسد و با هر بار كه دست خود را به سويش دراز مي كند، يك حسنه برايش ثبت مي شود و هنگامي كه نزديكش مي شود، خداوند يك گناه از او پاك مي‌گرداند و در هنگام غسل، خداوند به اندازة آبي كه از موهايش مي گذرد ، گناه او را پاك مي كند» پرسيد : به اندازة موهايش؟‌فرمودند« آري به اندازه موهايش» (وسائل ج 14/ لئالي ج3/من لا يحضر ج 3 .(
از امام صادق عليه السلام سئوال شد آيا رسول خدا متعه کرد؟ فرمودند: آری.
پيامبر اعظم (ص)فرمودند:هر که يک بار متعه کند، ايمن شود از خشم خدای تعالی و هر که دو بار متعه کند ،با نيکوکاران محشور شود و هر که سه بار متعه کند، در درجه روضه جنان با من خواهد بود.
امام صادق عليه السلام فرمودند: هر كسي كه ازدواج موقت كند و بعد غسل كند، از هر قطره‌اي كه از آب غسل مي‌چكد، خداوند هفتاد ملك را خلق مي‌نمايد كه تا روز قيامت براي او طلب آمرزش و بخشش نمايند و تا روز قيامت بر كسي كه از اين عمل دوري كند لعنت مي‌فرستند. (وسائل الشيعه ج 14 ص 444-447)
امام صادق عليه السلام فرمود: هنگامي كه پيامبر صلي الله عليه و آله به معراج رفت، فرمود: جبرئيل نزد من آمده و گفت: اي محمد(ص) خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: من گناهان زناني كه از امت تو متعه شوند را بخشيدم). رسائل ج 14/ لئالي ج 3 / من لا يحضر ج 3.)
در خلاصه الاخبار از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نقل شده كه يك روز به يارانش فرمود: «‌برادرم جبرئيل ، از پروردگارم برايم هديه‌اي آورد كه خداوند به هيچ يك از پيامبران پيش از من هديه نكرده بود و آن متعه است.( لئالي ج 3 ص 243)
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند: دو نفري كه ازدواج موقت مي نمايند هنگامي كه با هم صحبت مي كنند، كلام آن ها تسبيح خداوند است و هنگامي كه دست همديگر را گرفتند، گناهانشان از ميان انگشتانشان فرو مي ريزد. هنگامي كه يكي از آنان ديگري را مي‌بوسد، خداوند براي هر بوسه، ثواب يك حج و عمره را مي دهد و هنگامي كه ازهم جدا مي‌شوند خداوند براي هر دوي آنان به هر لذت و شهوتي كه برده اند، حسنه اي به بزرگي كوههاي بسيار بلند در نامه عملشان مي نويسد و هنگامي كه بلند شده و غسل كردند، خداوند گناهان آنان را مي بخشد و آبي بر مويي از موهايشان مرور نمي كند، مگر اينكه خداوند براي هريك از آن ها ده ثواب نوشته و ده گناه محو كرده و ده درجه بالا مي برد. پس پيامبر صلي الله عليه و آله فرمودند: و براي هر كسي كه پيوند بين آنها را ايجاد كرده باشد همين ثواب‌ها خواهد بود. و در ادامه فرمودند يك درهم (خرج براي) متعه ،از هزار درهمي كه درراه خدا خرج شود برتراست به خدا سوگند كه متعه برتر است و آن چيزي است كه قرآن دربارة آن سخن گفته و سنت بر آن جاري شده است.( لئالي الاخبار ج 1 ص 244 (.
در روايت است كه : مؤمن، كامل نمي شود تا اين كه متعه انجام دهد.(من لا يحضر ج 3 / وسائل ج 14.)
هشام بن سالم از امام جعفر صادق عليه السلام نقل مي كند كه آن حضرت فرمودند: مستحب است كه مرد متعه كند و براي مردان شما دوست ندارم كه از دنيا بروند بدون اينكه حتي يك بار متعه كرده باشند. (وسائل ج 14 باب 2 حديث 7)
بكر بن حمد مي گويد از امام صادق عليه السلام در مورد متعه سؤال كردم، فرمود: من دوست ندارم مرد مسلماني را كه از دنيا خارج شود و يكي از سنت هاي پيامبر(ص) را انجام ندهد.( من لا يحضر ج3 (.
ابو بصير مي‌گويد بر امام جعفر صادق عليه السلام وارد شدم .او به من فرمود:‌اي ابومحمد! آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي گفتم: نه فرمودند: چرا؟ گفتم: به اندازه كافي توانايي مالي ندارم. حضرت دستور دادند يك دينار به من بدهند و فرمودند: تو را قسم مي دهم كه به خانه نروي مگر آن كه اين كار را انجام دهي. (وسائل ج 14 باب 2 حديث 14.)
اسماعيل بن فضل هاشمي نقل مي كند كه امام صادق عليه السلام به من فرمودند : آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي ؟ گفتم: چون مشاغل زيادي دارم خداوند مرا از آن بي نياز كرده است. حضرت فرمودند: حتي اگر بي نياز باشي من دوست دارم كه سنت پيامبر صلي الله عليه و آله را احيا نمايي). وسائل ج 14 باب 2 حديث 13)
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هرکس يکبار متعه کند، يک سوم او از آتش جهنم آزاد مي شود وهر کس دو بار متعه کند، دو سوم او از آتش جهنم آزادمي شود وهرکس سه بارمتعه کند، تمام بدن او از آتش جهنم آزاد می شود.
از سلمان فارسی و مقداد و عمارياسر رضوان الله عليهم اجمعين مرويست رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: هرگاه مردی با متعه خود بنشيند، فرشته ای بر ايشان نازل می شود وايشان را پاسبانی ميکند تا اينکه ازآن مجلس برخيزند وحق تعالی به فرشتگان ميگويد: نظر کنيد به اين دو بنده من وگواه باشيد که من آمرزيدم ايشان را ،پس امير المومنين عليه السلام برخواست وگفت:يارسول الله! چيست جزای کسی که در اين باب سعی کند؟)يعنی واسطه شود) فرمود: برای اوست ثواب مرد متعه کننده و زن متعه شونده،يا علی!متمتع ومتمتعه از غسل فارغ شوند ،به هر قطره که آب ازبدن آنها ساقط می شود ،حقتعالی ملک وفرشتهای بيافريند که تسبيح و تقديس خدای سبحان کنندو ثواب آن از برای آ ن دو نفر غسل کننده باشد.يا علی! هر که اين سنت را سهل گيرد و آنرا احيا نکند، او از امت من واز شيعه تو نمی باشد ومن از او بيزارم.
احادیث در مورد زنا:

رسول خدا (ص) می فرمایند :

وقتی زناکاری و رباخواری در دهکده ایی آشکار شود مردم آن عذاب خدا را به خود خریده اند. (نهج الفصاحه ، حدیث 218)
وقتی خدا بخواهد مردم قریه ایی (آبادی) را نابود سازد ، زنا را در میان آنها پدید می آورد. (مردم با اعمال خویش مستحق چنین بلایی شده اند.) (نهج الفصاحه ، حدیث 153)
وقتی بنده ایی زنا کند ایمان از او بیرون رود و چون سایه ایی بر سرش بایستد و هنگامی که از آن دست بردارد بازمی گردد. (نهج الفصاحه ، حدیث 212)
وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود ، وقتی حاکمان ستم کنند باران کم شود ، و وقتی که با ذمیّان خیانت شود دشمنان چیره شوند. (نهج الفصاحه ، حدیث 219)
چهارکس را خداوند دشمن می دارد ، فروشنده قسم خور ، فقیر متکبِر ، پیر زناکار و پیشوای ستمگر. (نهج الفصاحه ، حدیث 253)
خشم خدا نسبت به زناکاران بسیار سخت است. (نهج الفصاحه ، حدیث 295)
زنی که فرزندی به خطا آورد (از راه نامشروع) و بر خانواده ایی در آورد (به خانواده اش نسبت دهد) که به ناحق محارم آنها را ببیند و در اموالشان شرکت کند ، خشم خدا نسبت به وی بسیار سخت است. (نهج الفصاحه ، حدیث 297)
روز قیامت چهره زناکاران از آتش مشتعل است. (نهج الفصاحه ، حدیث 631)
هفت آسمان و هفت زمین و کوه ها پیر زناکار را لعنت می کنند و تعفّن عورت زنا کار جهنّمیان را اذیّت می کند. (نهج الفصاحه ، حدیث 634)
خداوند بر آدمیزاد قسمتی از زنا را رقم زده است که به ناچار آن را مرتکب می شود : زنای چشم نگاه نارواست ، و زنای زبان سخن بیجا است ، نفس آرزو می کند و می خواهد و عورت آن را راست یا دروغ می سازد. (نهج الفصاحه ، حدیث 711)
خداوند پیر زناکار و ثروتمند ستمکار و فقیر متکبّر را دشمن دارد. (نهج الفصاحه ، حدیث 795)
سه کس اند که در روز قیامت خدا به سوی آنها نمی نگرد و پاکشان نمی کند و عذابی دردناک دارند : پیر زناکار و فقیر متکبّر ، و شخصی که خدا را سرمایه خود کرده ، چیزی نخرد مگر با قسم و چیزی نخرد نفروشد مگر با قسم. (نهج الفصاحه ، حدیث 1240)
زنای چشمان نگاه نارواست. (نهج الفصاحه ، حدیث 1704)
زنای زبان سخن بیجاست. (نهج الفصاحه ، حدیث 1705)
آنکه با زن همسایه خود زنا کند روز قیامت خدا به او ننگرد و او را پاک نکند و به او گوید با جهنمیّان به جهنم برو. (نهج الفصاحه ، حدیث 1708)
زنا مایه فقر است. (نهج الفصاحه ، حدیث 1711)
هفت گروه اند که خدا در روزی که سایه ایی جز سایه او نیست به سایه عرش خودشان
می بردشان : مردی که دل او به مسجد ها علاقه دارد ، مردی که زن صاحب مقامی از او کام خواهد (درخواست اعمال نامشروع) و گوید از خدا بیم دارد و مردانی که در راه خدا دوستی کنند و مردی که از محارم خدا چشم بازدارد و چشمی که در راه خدا نگهبانی کند و چشمی که از ترس خدا بگرید. (نهج الفصاحه ، حدیث 1731)
چشمان زنا می کنند و دستان زنا می کنند و پاها زنا می کنند و عورت نیز زنا می کند. (نهج الفصاحه ، حدیث 2029)
بر فرزند آدم سهم وی از زنا مقرر است ، که ناچار مرتکب می شود ، زنای چشمان نگاه است ، و زنای گوش ها سماع است ، و زنای زبان سخن است ، و زنای دست تعدّی است ، و زنای پا رفتن است ، قلب هوس کند و آرزو کند و عورت عمل کند یا نکند.
(نهج الفصاحه ، حدیث 2122)
هر چشمی زناکار است و زن وقتی خوشبو شود و بر انجمنی بگذرد زناکار است. (نهج الفصاحه ، حدیث 2157)
اینکه مرد با ده زن زنا کند گناه آن کمتر است تا با زن همسایه خویش زنا کند و این که مرد از ده خانه دزدی کند برای وی آسان است تا از خانه همسایه خویش بدزدد. (نهج الفصاحه ، حدیث 2212)
اینکه با سوزن آهنین به سر یکی از شما زنند برای وی بهتر است تا به زنی که بر وی حلال نیست دست بزند. (نهج الفصاحه ، حدیث 2213)
هر که زنا کند ایمانش برود و اگر توبه کند خدا توبه او را بپذیرد. (نهج الفصاحه ، حدیث 2998)
هر که زنا کند یا شراب بنوشد خدا ایمان از او بکند همچانکه انسان پیراهن از سر خویش بیرون می کند. (نهج الفصاحه ، حدیث 2999)
هر که زنا کند با کسان وی (ناموس او) زنا کنند. (نهج الفصاحه ، حدیث 3000)
هر که با کنیزی که زناکاری وی ندیده زنا کند (دختر باکره) روز قیامت خدا وی را به تازیانه آتشین تازیانه زند. (نهج الفصاحه ، حدیث 3019)
آنکه بر زنا اصرار ورزد چون بت پرست است . (نهج الفصاحه ، حدیث 3117)
زنا زاده اگر زنا کند از پدر و مادر خویش بدتر است. (نهج الفصاحه ، حدیث 3186)
بر مردم ستم نکند جز فرزند زناکار یا کسی که که رگی از زنا دارد. (نهج الفصاحه ، حدیث 2515)
از زنا بپرهیزید که در آن چهار خصلت است : رونق از چهره ببرد (زیبایی و شادابی) و روزی را ببرد و خدا را خشمگین کند و مایه عذاب جاودان شود. (نهج الفصاحه ، حدیث 991)
چهارچیز است که هر یک از آنها در خانه ایی در آید خراب شود ، و به برکت آباد نگردد ، خیانت ، دزدی ، شرابخواری و زنا(نهج الفصاحه ، حدیث 256)
اگر زنی خود را معطر کند و بر مردمی بگذرد که بوی او را دریابند زناکار است. (نهج الفصاحه ، حدیث 177)
امام صادق عليه السلام : سخت ترين مردم از جهت عذاب در قيامت زناكارانند. (ثواب الاعمال ص600)
امام صادق عليه السلام فرمودند : زماني كه مردي به زور زني را در اختيار بگيرد، يك ضربه با شمشير به او زده مي شود ، خواه با آن بميرد يا زنده بماند. (ميزان الحكمه ج 4 ص 243)
از امام سؤال شد اگر مردي زني را به زور وادار به زنا كند، حد «عقوبت شرعي» آن چقدر است؟ حضرت فرمودند: اين مرد كشته شود، خواه همسر داشته يا نداشته باشد. (ميزان الحكمه ج 4 ص 243)
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند : اگر كسي با زني كه شوهر دارد، زنا و فساد كند در روز قيامت از آلت تناسلي زن و مرد چرك و خون آبه متعفّني جوشان خواهد بود كه تا 500 سال اهل جهنم از بوي بد آن در عذاب و رنج هستند، اينان شديدترين عذاب را متحمل مي شوند. خدا با آنها سخن نمي گويد و آن‌ها را از گناه پاكيزه نمي كند و براي آنها شديدترين عذاب‌ها را مهيا كرده است.( ميزان الحكمه ص 239)
در روايات فراواني داريم كه زنا موجب از بين رفتن نورانيت صورت ، فقر،‌مرگ زود هنگام، خشم خدا، دشواري حساب قيامت، جاودانگي در آتش، مرگ ناگهاني، حبس رزق و آشكار شدن زلزله مي‌شود.( بحار الانوار ج76)
احادیث در مورد لواط(رابطه جنسی مرد با مرد):
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: اگر كساني را در حال انجام لواط پيدا كرديد، هر دو را بكشيد.( ميزان الحكمه ج 8 ص 539)
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: لعنت خدا وفرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده گان باد.( ميزان الحكمه ج 8 ص 539)
امام رضا عليه السلام:اگرسزاوار بود شخصي دو بار رجم وسنگسار گردد، حق همين لواط كنندگان است و اگركسي لواط كند، عقاب آن اين است،که او را بسوزانند يا كه ديوار برسرش خراب كنند يا يك ضربه شمشيربه او بزنند و در قيامت شخص لواط كننده را بر كناره بالاي جهنم آويزان مي كنند. (مستدرك الوسائل ج 18 ص 82)
احادیث در مورد مساحقه(رابطه جنسی زن با زن):
امام باقر(ع): مساحقه در زنان چون لواط در مردان است.( فروغ کافی)
زني خدمت حضرت صادق عليه السلام آمد و عرض کرد : زناني که با يکديگر مساحقه
مي کنند ، حدشان چيست؟ امام فرمود: ” حد زنا است، به راستي چون قيامت شود آنها را
مي آورند و لباسهايي که از آتش بريده شده بر تن آنان مي کنند و مقنعه هاي آتشين بر سرشان مي بندند و زير جامه هاي آتشين به بدنشان مي پوشانند و عمودهاي آتشين در جوفشان فرو مي کنند و آنها را در جهنم مي اندازند.( فروع کافي)
احادیث در مورد استمناء :
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:‌استمنا كننده با دست، ملعون است. (ميزان الحكمه ج 9 ص 222)
حدیث شوخی و تماس با نامحرم
مجلسى در حدیثى نقل مى کند:
کسى که به حرام دستش را به دست زنى برساند، چون به صحراى محشر در آید، دستش بسته باشد; و کسى که با زنان نامحرم، خوش طبعى، شوخى و مزاح کند، خداوندگار در عوض هر کلمه، هزار سال او را در محشر حبس مى کند; و اگر زنى راضى شود که مردى به حرام او را در آغوش بگیرد، ببوسد یا به حرام با او ملاقات نماید و یا با او خوش طبعى و شوخى کند، بر آن نیز گناهى همانند آن مرد است.احادیثی در مورد شهوت
که حضرت على(علیه السلام) مى فرماید:
حکمت و شهوت در یک قلب جمع نمى شود. و در روایت دیگرى نیز مى فرماید:
هیچ چیز به اندازه ى غلبه ى شهوات، تقوا را از بین نمى برد. هم چنین مى فرماید:
کسى که با شهوت همراه شود جان و عقلش مریض و بیمار مى شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر